dilluns, 27 de setembre del 2010

LA REPRESENTACIÓ DELS COSSOS DE LES DONES


Què tenen en comú la Maja desnuda de Goya i la publicitat d'Intimissimi?

La Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania, i l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació presenten l’exposició “La representació dels cossos de les dones. Un cos al servei de la mirada i el plaer masculí”, que tindrà lloc el 7 d’octubre, a les 18 hores, a l’Espai Francesca Bonnemaison.

La presentació anirà a càrrec de la diputada d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació, Imma Moraleda, la regidora delegada de Polítiques de Gènere i Usos del Temps de l’Ajuntament de Terrassa, Fabiola Gil; i la regidora de serveis a la persona i participació ciutadana de l'Ajuntament de Cervelló, Sílvia Muñoz.

A més de la presentació, es realitzarà una visita guiada per l’exposició, a càrrec de la coordinadora de continguts de l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació, Anna Moreno, sota el títol “Què tenen en comú la Maja desnuda de Goya i la publicitat d'Intimissimi?.”. Un recorregut que posa en relació les imatges artístiques i publicitàries de diversos períodes per mostrar les analogies, la uniformitat i la continuïtat en els models de representació dels cossos de les dones a fi i efecte de poder reflexionar sobre la manca de diversitat en la representació i sobre com això fixa en l’imaginari col·lectiu una imatge estereotipada de les dones i les seves identitats.

Un dels objectius de l’Àrea d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació és impulsar les polítiques d'igualtat de gènere dels ajuntaments de la província de Barcelona. Per això, s’ofereix a les entitats locals assessorament, serveis i programes per tal que els municipis puguin desenvolupar polítiques de gènere que contribueixin a la construcció d'una societat veritablement igualitària

L’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació és una iniciativa de participació ciutadana impulsada des de 26 ajuntaments de Catalunya (el de Corbera de Llobregat n'és un) que vol promoure una anàlisi i una contestació dels mitjans de comunicació des de la perspectiva de les dones. Els seus objectius són treballar des de la sensibilització en el territori, donant eines a la ciutadania, fins a l’elaboració d’un discurs propi i de referència entorn a la representació de les dones en els mitjans.

1 comentari:

  1. Encara que es parli de la llibertat de la dona dels seus drets,quede molt per sensibilitzar.

    Salutacions!!

    Gloria

    ResponElimina

Novetats de... Dones en xarxa